Διεισδύοντας στα «άδυτα» του Audi R8 Coupe και Spyder

Όπως οι σούπερ ήρωες, έτσι ακριβώς και τα σούπερ αυτοκίνητα (super cars) δεν ακολουθούν κάποιον τυπικό κύκλο ζωής. Το Audi R8 μπορεί να έχει «γκριζάρει λίγο στους κροτάφους», αλλά εξακολουθεί να παραμένει ελκυστικό και ποθητό. Κάνοντας αρχικά την εμφάνισή του με έναν κινητήρα V-8 4,2 λίτρων, στη συνέχεια προστέθηκε ο V-10, έπειτα ο spyder και, εντέλει, ο χαμηλού βάρους και ηχηρός R8 GT, ο οποίος ήταν και limited edition. Η Audi «φλέρταρε» με την ιδέα ενός κινητήρα R8 V-12 TDI, ενώ κατασκευάστηκαν διάφορα πρωτότυπα του πλήρως ηλεκτρικού R8 e-tron.

audi r8 & Spyder

Τώρα, τα σούπερ αυτοκίνητα με τον κινητήρα στη μέση, πίσω από τις θέσεις των οδηγών, δέχονται μικρές αισθητικές επεμβάσεις για πρώτη φορά, παρατηρώντας την εμφάνιση ενός νέου κορυφαίου μοντέλου, του R8 plus. Ο «στόλος» πλέον περιλαμβάνει έναν V-8 κινητήρα FSI 4,2 λίτρων με ισχύ 430 ίππων, έναν κινητήρα V-10 FSI 5,2 λίτρων με ισχύ 525 άλογα, καθώς και τον V-10 R8 κινητήρα 5,3 FSI plus. Σε σύγκριση με τον κανονικό V-10, η έκδοση plus αντλεί περαιτέρω δύναμη και ροπή στρέψης χάρη στις αλλαγές που σημειώθηκαν στον κινητήρα. Η επιπλέον ισχύς κάνει το R8 λίγο πιο γρήγορο.

κινητήρας audi

Παρ’ όλα αυτά, αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία από την ισχύ, είναι η εξοικονόμηση βάρους στην έκδοση plus. Σε σύγκριση με τον κανονικό V-10, περίπου 16 κιλά ηχομόνωσης έχουν απαλειφθεί. Τα αγωνιστικού τύπου καθίσματα συνεπάγονται περίπου 20 λιγότερα κιλά, ενώ τα κεραμικά φρένα -προαιρετικά στις φθηνότερες εκδόσεις- ρίχνουν ακόμη περισσότερο το συνολικό βάρος κατά περίπου 11 κιλά. Επιπλέον, ο R8 Plus είναι «ηχηρός», κάνοντας λόγο για έναν ήχο που κυριολεκτικά σε ανατριχιάζει και διαπερνά τη σπονδυλική σου στήλη. Ο ήχος είναι οικείος και μας παραπέμπει στην Lamborghini, γεγονός που μόνο έκπληξη δεν προκαλεί, ιδίως αν αναλογιστούμε ότι το R8 μοιράζεται όχι μόνο τα δομικά του συστατικά με την Gallardo, αλλά επίσης και τον κινητήρα V-10. Με το χειροκίνητο κιβώτιο, το όχημα πιάνει τα 100 σε περίπου 3,5 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να ανέρχεται στα 319 χιλιόμετρα την ώρα! Η Audi «επαναστατεί» με το R8 plus, γεγονός που αποδεικνύεται από την πραγματικότητα ότι το κατά περίπου 90 κιλά βαρύτερο R8 spyder δεν προσφέρει τα ίδια «αγαθά». Το συναρπαστικό δε της ιστορίας είναι εξακολουθείτε να μπορείτε να αποκτήσετε το R8 με ένα σύστημα μετάδοσης έξι ταχυτήτων που λειτουργεί μέσω ενός gated shifter.

Τα πιο σπουδαία νέα βέβαια έρχονται με τη μορφή ενός επτά ταχυτήτων αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη (dual clutch), που ονομάζεται DL 800. Αυτό το κιβώτιο ζυγίζει περίπου 20 κιλά περισσότερο από το χειροκίνητο σύστημα μετάδοσης, αλλά εξασφαλίζει αστραπιαίες αλλαγές ταχυτήτων. Στην έκδοση R8 plus το σύστημα μετάδοσης ψαλιδίζει ακόμη πιο πολύ την επιτάχυνση 0-100 από 3,6 σε 3,3 δευτερόλεπτα.

πως φαίνονται οι ταχύτητες στο Audi R8

Ο DL 800 αντικαθιστά εντελώς τον προγενέστερο SL600 (R tronic για να χρησιμοποιήσουμε τη γλώσσα της Audi), ένα κιβώτιο έξι ταχυτήτων που ζυγίζει περίπου 5 κιλά παραπάνω από το ML 600, αλλά ήταν γνωστό για τις απότομες αλλαγές του. Κατά έναν ενδιαφέροντα τρόπο, η Lamborghini διατηρεί το SL 600 στην ανανεωμένη της Gallardo.

Λεβιές Audi R8

Τοποθετούμενος ιεραρχικά κάτω από τον R8 plus, ο κανονικός V-10 αποδίδει σχεδόν το ίδιο καλά, αλλά με έναν πιο «πολιτισμένο» τρόπο και σε ένα πιο άνετο πακέτο. Αισθητά πιο φθηνός σε σχέση με τον R8 plus και διαθέσιμος όπως ένας spyder, υποπτευόμαστε ότι αυτός ο κινητήρας θα παραμείνει το «βαρύ πυροβολικό» της οικογένειας. Ο εισαγωγικός V-8 είναι μία εκπληκτική μηχανή από τη φύση της, με κορυφαία απόδοση. Μπορεί να μην προσφέρει εξωπραγματική ροπή στρέψης, αλλά μάλλον ευχάριστη γραμμικότητα και εκλέπτυνση, ωστόσο το κόστος του είναι πολύ χαμηλότερο σε σύγκριση με τον V-10.

V10V8

 

Η Audi έχει εγκαταλείψει το σασί αλουμινίου διατηρώντας ωστόσο ανέπαφο το υδραυλικό σύστημα, γεγονός που ερμηνεύεται θετικά. Το R8 δεν μπορεί να θεωρηθεί εξαιρετικά ελαφρύ, με το βάρος της σειράς να εκτείνεται από 1.587 κιλά έως περίπου τα 1.770 κιλά. Παρ’ όλα αυτά, αυτό που διακρίνει τις δοκιμές του R8 είναι η ακρίβεια και η καλή συμπεριφορά. Τα κεραμικά φρένα, που είναι προαιρετικά στις πιο φθηνές εκδόσεις, έχουν εξαιρετική απόδοση, η οποία δεν φθίνει ακόμη και έπειτα από πολλές ώρες επίπονης οδήγησης. Τα κεραμικά φρένα συστήνονται ανεπιφύλακτα σε όσους έχουν τη δυνατότητα να παραβλέψουν το σημαντικό κόστος τους.

Για ένα σούπερ αυτοκίνητο με κινητήρα στη μέση, το R8 είναι εντυπωσιακά ευρύχωρο, προσφέροντας επαρκέστατο χώρο για τις αποσκευές και τους επιβάτες. Μεταξύ των λεπτομερειών περιλαμβάνονται μία μεταλλική λωρίδα πάνω από την οθόνη πλοήγησης, μεταλλικά στοιχεία στους διακόπτες των παραθύρων και εκ νέου σχεδιασμένους λεβιέδες για το διπλό κιβώτιο ταχυτήτων. Παράλληλα, η Audi προσφέρει νέα υφάσματα και δέρματα.

Σαλόνι του Audi

Οι εξωτερικές αισθητικές επεμβάσεις είναι παρόμοια λεπτές. Το αμάξωμα έχει υποστεί ορισμένες αισθητικές αλλαγές, ο μπροστινός προφυλακτήρας έχει μεταβληθεί ελάχιστα, ενώ και οι τρεις εκδόσεις φέρουν τις ίδιες τεράστιες κυκλικές εξατμίσεις αριστερά και δεξιά στο πίσω μέρος. Οι τετραπλές εξατμίσεις του V-8 και οι οβάλ γραμμές του προηγούμενου V-10 χαράζουν το δρόμο για αυτή τη νέα εμφάνιση, η οποία παραπέμπει σε εκείνη του εκτός παραγωγής πια R8 GT. Οι πιο προφανείς αλλαγές αφορούν το φωτισμό του αυτοκινήτου. Τα μπροστινά φώτα έχουν μετασχηματιστεί σε πλήρεις LED μονάδες και αποτελούν μέρος του στάνταρ εξοπλισμού όλων των μοντέλων R8. Τα πίσω φώτα έχουν επίσης ανανεωθεί. Αξίζει να σημειωθεί ακόμη ότι στο εξωτερικό μέρος του οχήματος υπάρχουν ειδικές φωτεινές ενδείξεις που υποδηλώνουν ότι το όχημα θα στρίψει, γεγονός αν μη τι άλλο θετικό.

ΑμαξάραΑμαξάρα Audi

Το R8 παραμένει ένας ανταγωνιστικός «παίκτης» και συνιστά την απόλυτη χαρά της οδήγησης. Κατά ένα περίεργο τρόπο, η Audi βρίσκει πάντοτε τα μέσα για να μας εκπλήσσει, προσφέροντας ένα σούπερ αυτοκίνητο που την κάνει να ξεχωρίζει από τους ανταγωνιστές του, όπως είναι η Porsche 911 και το Nissan GT-R. Όσον αφορά το στοιχείο που κάνει το Audi R8 να ξεχωρίζει, αυτό δεν είναι άλλο από το αρμονικό στυλ και την απαράμιλλη σχεδίαση του μοντέλου, που φέρουν την υπογραφή του σχεδιαστή της Audi Frank Lamberty. Το R8 παραμένει πιστό στο αυθεντικό concept του Le Mans και δεν αποκλίνει από αυτό. Από την άλλη, βέβαια, η Audi ήδη εργάζεται πυρετωδώς για το επόμενης γενιάς μοντέλο της και, όπως είναι φυσιολογικό, όλος ο κόσμος αδημονεί για να δει τι ετοιμάζει πάλι αυτή η κορυφαία γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία που πάντοτε καταπλήσσει τους πάντες.

View ratings
Rate this article

Revisions

Tags: , , , ,